tirsdag 16. desember 2008

Stormbreaker - Alex Rider-serien


Dette er en bok jeg leste for ca. tre år siden. Jeg har ikke lest så veldig mange bøker men dette er hvertfall en av dem.

Den handler om Alex Rider, en ung gutt i tenårene som bor hos onkelen sin, han tror onkelen jobber i en bank, helt til onkelen dør og han finner ut at han var en spion. Han blir dratt inn i spionbransjen MI6 og oppdager at onkelen har oppdratt han til å bli spion hele livet. Han blir sent ut på sitt første oppdrag.

MI6 misstenker Mr. Sayle for å ha en plan. Han skal gi bort datamaskiner til alle skolene i England, dette synes MI6 er misstenkelig gavmildt og sender Alex for å sjekke det ut.


Alex Rider, hovedpersonen i boken er en tenåring som er meget atletisk, han er sterk, rask, og kan nesten alt. Han er også eksrtemt modig og har god selvtillit. Han er det alle 14 år gamel gutter kunne ønske de var.


Jeg synes boken var veldig kul når jeg leste den fordi det var en spennende James Bond aktig bok med tenåring i hovedrollen. Hadde jeg lest den nå er jeg ikke sikker på om jeg hadde likt den så godt.

2 kommentarer:

Erffan P sa...

Vet du hva, dette er skjebnen! Jeg har Point Blanc som er nr to i serien. Du skriver veldig bra, så jeg har egentlig ingenting å kommentere på rettskriving.

Eirik Skarpås sa...

Siden det manglet dikt her får jeg ikke kommentert det, men leste gjennom bloggen og du har noen gode poeng og meninger :) Stå på kompis!